علـــــم ، خاطره ، فرهنــــگ

وبلاگی درباره تجربیات بنده

علـــــم ، خاطره ، فرهنــــگ

وبلاگی درباره تجربیات بنده

آخرین مطالب

  • ۰۳ فروردين ۹۵ ، ۱۰:۰۳ جرس

پیوندهای روزانه

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است


سیده فاطمه حسینی بیانه ای در دفاع از هجمه ای که این روز ها علیه او و خانواده اش به راه افتاده صادر کرده. در قسمتی از این بیانیه میخوانیم :


مردم شریف ایران
مقارن با شب های پرمنزلت قدر که همگان، معبودشان را صدا می زدند و با خدای متعال خویش راز و نیاز می کردند،شایعه سازان با ساختن و بافتن اوهام ذهنی شان، پذیرش دوره دکتری اینجانب را محصول روند فراقانونی دانستند و به ساحت استاد و دانشگاه، منزلگاه علم و دانش بی حرمتی کردند.
من هم همچون بسیاری از فرزندان این مرز بوم، با تلاش فردی و توانایی شخصی افتخار عنوان دانشجویی دانشگاه تهران را کسب کردم و اینک در این جایگاه، به عنوان یک طالب علم و نماینده نسل جوانان اجازه نمی دهم به حریم دانشگاه بی حرمتی شود.
شایعه پردازان که همانا قرابت فکری و امتداد سیاسی شان کاملا برای مردم شریف ایران آشکاراست، قصد دارند با این گونه شایعه سازی و موج سواری؛ رسوایی مسکوت گذاشته شده واقعه بورسیه آقا زاده ها را که همگان نسبت به ابعاد آن آگاهی دارند، به اینجانب نسبت دهند، در حالی که مدارک و اسناد آزمون، رتبه علمی و فرایند پذیرش نماینده شما در سازمان سنجش و دانشگاه تهران ثبت و ضبط است و به موقع پاسخ محکمی به یاوه سرائی ها شایعه سازان که طیفی از آنها، بازندگان «حماسه انتخابات هفتم اسفند» می باشند داده خواهد شد.


در این قسمت ایشان معتقدند که روند پذیرششان در دانشگاه کاملا قانونی و بر طبق شایستگی های فردی ایشان بوده . من صد در صد اطمینان دارم که ایشان حقیقت را میگویند و ایشان با کسب رتبه خوبی در دانشگاه تهران قبول شده اند .
اما آیا این تمام ماجراست ؟ آیا سیده فاطمه صفدر حسینی ها که پدرانشان ماهی بیست برابر یک کارگر حقوق میگیرند امکانات و محیط زندگی ، نوع آموزش و صدها فاکتور دیگر که در نحوه تحصیل یک دانش آموز تاثیر دارد با دختر یک کارگر ساده برابر است ؟ 
من مخالف ثروتمندان نیستم اما مخالف دادن آزادی بیش از حد دادن به آنانم . من مخالف نولیبرالیسم هستم که دولت به نفع ثروتمندان از قدرت خود می کاهد و به آنان قدرت می دهد و معلوم است در جامعه ای که قدرت دست ثروتمندان باشد حقوق انسانی کارگران به چه نحوی در می آید . خانوم صفدر حسینی به هیچ وجه به خاطر امکانات بیشتری که دارد مقصر نیست و این دولت است که با خصوصی سازی بیش از حد ، کنار کشیدن دولت به نفع ثروتمندان و حذف مالیات باعث میشود حقوق پایه کارگر 812 هزار تومان باشد و فیش حقوقی آقایان چند ده میلیونی .
نولیبرالیسم عامل تمام بدبختی های کره زمین است . از وضعیت محیط زیست تا اختلاف فاحش طبقاتی اما چه میشود کرد که نظریه جایگزینی برای آن وجود ندارد .
آرش صاد
۱۳ تیر ۹۵ ، ۱۶:۴۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر